EVA's forums
verleidelijk veggie

Gebruiksregels FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Vegetarisch en kinderopvang
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    EVA's forums forum index -> Ouders en kinderen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Straticia

BerichtGeplaatst: Zo Aug 13, 2006 6:37 pm    Onderwerp: Vegetarisch en kinderopvang Reageer met quote

Hallo,

Ik heb nog geen kinderen, maar begin er zo langzaamaan wel aan te denken. Mijn man en ik zijn al vele jaren vegetariër en wij zouden onze kinderen dan ook graag volledig vegetarisch opvoeden. Wij werken echter allebei, waardoor onze kinderen naar een creche of onthaalmoeder zouden moeten gaan. Heeft iemand daar ervaring mee? Staan de meeste creches en onthaalmoeders open voor vegetarische voeding? Of zal dit een probleem worden?

Groetjes,
Straticia
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Katrien Simoens
kerstomaat

Geslacht: Geslacht:Vrouw
Leeftijd: 38

BerichtGeplaatst: Ma Aug 14, 2006 9:24 am    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn kindjes zijn naar een onthaalmoeder geweest.

Zolang ze groentenpap aten heb ik zelf hun eten meegegeven. Het is wat werk maar ik wilde graag controle over wat ze aten (evenwichtig samengesteld en bio). Telkens als ik groentenpap maakte, kookte ik een grotere portie en de overschot ging in de diepvries. Zo heb je al snel een voorraad potjes.

Zodra ze konden meeëten met de pot liet ik ze bij de onthaalmoeder aardappelen en groenten eten, zonder vlees. Bij de onthaalmoeder had ik een pot witte amandelpasta en een pot witte tahin staan en zij mengde dat door hun eten. De kinderen aten 's avonds nog warm samen met ons dus dan hadden ze een volwaardige maaltijd.

De onthaalmoeder heeft er nooit een probleem mee gehad.
Ik zie dat Kind en Gezin ondertussen al lessen organiseert over vegetarische voeding voor onthaalmoeders. Misschien, als je geluk hebt, vind je wel iemand die vegetarisch wil koken voor jouw kinderen.

De vegetarische kindjes van mijn vriendin zijn naar verschillende crèches geweest. Ook daar maakten ze er geen probleem van.
Het belangrijkste is dat je alles op voorhand bespreekt met de onthaalmoeder of crèche. En dan zal je zelf wel zien welke oplossing jullie kunnen vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Straticia

BerichtGeplaatst: Ma Aug 14, 2006 3:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Katrien,

bedankt voor je antwoord. Ik vind het een opluchting om te lezen dat de meeste crèches en onthaalmoeders ervoor openstaan. Ik vind het geen probleem om zelf eten te voorzien. Ik verwacht niet dat iedere onthaalmoeder weet hoe ze een evenwichtige vegetarische maaltijd kan maken, en zo heb ik er zelf controle over.

Nu nog een oplossing vinden voor al onze andere zorgen en we kunnen er eindelijk aan beginnen Wink

vriendelijke groeten,
Straticia
Naar boven
Kries
kikkererwt

BerichtGeplaatst: Ma Aug 14, 2006 3:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,
als je erbij zou zetten in welke regio ware dat mss wel nuttig. Cool

Mss mensen met ervaring van 1 of andere opvang.

Succes,
K
Naar boven
Straticia

BerichtGeplaatst: Di Aug 15, 2006 7:46 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Kries,

Ik woon in Gent. Ik heb van vrienden al gehoord dat het moeilijk is om aan opvang te raken in Gent, en dat je dus niet echt kan kiezen naar wie je je kindjes brengt. Vandaar mijn algemene vraag of onthaalmoeders/crèches een probleem maken van vegetarische voeding. Maar als je tips hebt, zijn ze natuurlijk altijd welkom!

Groetjes,
Straticia
Naar boven
namanamashii
reuzepompoen

Geslacht: Geslacht:Man

Bijna vegan

BerichtGeplaatst: Di Aug 15, 2006 7:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.vegetarisme.be/phpBB2/viewtopic.php?t=151
Naar boven
RuSt
kerstomaat

BerichtGeplaatst: Wo Aug 16, 2006 8:40 am    Onderwerp: Vegetarisch en kinderopvang in Gent Reageer met quote

http://www.kiddo.net/kiddo/kiddosite.php?action=view&idnr=86592

"Biotoop" is een biologisch kinderdagverblijf in Gent. Ik vermoed dat ze daar ook wel vegetarische voeding klaarmaken, al dan niet op jouw aanvraag.

1 tip ivm kinderopvang: ga zo snel mogelijk op zoek!

Succes!
Naar boven
lize
doperwt

BerichtGeplaatst: Wo Okt 18, 2006 1:48 pm    Onderwerp: opvang Reageer met quote

Ik ben zelf 5 maanden zwanger en we hebben voorlopig nog de keuze tussen een onthaalmoeder en een chreche. Ik vraag bij een eerste bezoekje (heb er al paar gedaan) steeds of ze open staan voor vegetarisch eten. Ze vinden het meestal geen probleem maar vragen wel of ik dan vleesvervangende producten kan meegeven.
Dus komt wel in orde!
Naar boven
Critical Cupcake
squash

Veggie

BerichtGeplaatst: Wo Okt 18, 2006 2:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja da's wel leuk zo hé!
Mijn schoonmoeder is vroeger nog onthaalmoeder geweest en had ook 1 vegetarisch kindje en zo kende ze er toch al "iets" van voor ze mij leerde kennen Laughing (ge ziet waar het nog goed voor is hé je vegekids bij onthaalmoeders doen, de toekomstige schoondochter zal u dankbaar zijn Wink )
Naar boven
Djo
kerstomaat

BerichtGeplaatst: Do Nov 15, 2007 10:34 am    Onderwerp: vegetarisch in de creche Reageer met quote

We zijn net in de creche gaan zien, hier in Leuven. We waren al heel blij dat er een plaatsje is. Maar nu komt het: ze maken geen vegetarisch eten. (stond nochtans op de website van kind en gezin van wel).
Heb zitten vragen om het dan zelf mee te geven, maar ook opwarmen willen ze niet doen.
Iemand een idee van wat je koud kan geven? Het zou vanaf 6 maanden zijn. Ik dacht aan een granenpapje of zo en dan 's avonds groentjes... Maar ik weet dus helemaal niet of dat gaat?
Naar boven
miri
reuzepompoen

Leeftijd: 32
Bijna vegan

BerichtGeplaatst: Do Nov 15, 2007 11:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

[hoe vervelend! opwarmen is toch geen zo'n opgave? ]
Naar boven
Sabby
rode kool

Leeftijd: 30
Veggie

BerichtGeplaatst: Do Nov 15, 2007 3:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Das wel erg vervelend... hoeveel moeite kan het kosten om een meegegeven papje op te warmen? Ik veronderstel dat er geen alternatieven zijn? (Zonde dat er zoveel te weining kinderopvang is)
Nu, in principe kan je alle papjes ook koud (lees kamertemperatuur) geven, kindjes maken daar eigenlijk geen spel van. Toen wij in Thailand zaten met onze zoon van toen 6 maanden hebben we bijna nooit de mogelijkheid gehad om eten te verwarmen maar hij at er daarom niet minder om. Wat je ook kan doen is zo lang mogelijk borstvoeding geven. Zolang je kindje uitsluitend borstvoeding krijgt is het tot de leeftijd van 1 jaar niet nodig om vlees of alternatieven te geven... maar bekijk dat zeker eens met je arts...

Ik snap echt niet waarom ze niet willen opwarmen... melk moeten ze toch ook warm maken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
rudytje
groentenmand

Leeftijd: 100
Veggie

BerichtGeplaatst: Zo Nov 18, 2007 3:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

waarom geen contact opnemen met kind en gezin ?
http://www.visualiseren.be/
http://www.cplusplus.be/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Sarah
groentenwinkel

Leeftijd: 28

BerichtGeplaatst: Zo Nov 18, 2007 3:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

kind & gezin vindt vegans gevaarlijke extremisten die hun kinderen mishandelen.
Koen
kiwi

Leeftijd: 32
Vegan

BerichtGeplaatst: Zo Nov 18, 2007 8:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Twisted Evil gelijk hebben ze, moet je maar eens zien hoe futteloos en angstig m'n dochter is Twisted Evil
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    EVA's forums forum index -> Ouders en kinderen Time synchro. with the server - Timezone/DST with your computer
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 1 van 5

Merge topics 
Ga naar: