| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
mac reuzepompoen

Geslacht:  Leeftijd: 28 Veggie Geregistreerd op: 18-4-2006 Berichten: 4527 Woonplaats: Eke
|
Geplaatst: Do Apr 29, 2010 7:02 am Onderwerp: |
|
|
wel, gisteren dus naar de bioplanet geweest, daar hadden ze er idd van lavera
zal die dan maar eens proberen, hopelijk reageert hij daar goed op _________________ www.dierenasiel-sthub.be
www.broodfok.be |
|
| Naar boven |
|
 |
Ann pompelmoes
Geslacht:  Leeftijd: 27 Veggie Geregistreerd op: 16-7-2006 Berichten: 701 Woonplaats: Linter
|
Geplaatst: Do Apr 29, 2010 7:19 pm Onderwerp: |
|
|
| Net een babyvoedselkookblog ontdekt. Misschien niet erg uitgebreid (ik heb geen tijd om 'm fatsoenlijk te bekijken), maar 't ziet er wel iets tofs uit. |
|
| Naar boven |
|
 |
miri reuzepompoen

Geslacht:  Leeftijd: 32 Bijna vegan Geregistreerd op: 13-9-2006 Berichten: 4036 Woonplaats: Kessel-lo
|
Geplaatst: Vr Apr 30, 2010 7:45 am Onderwerp: |
|
|
... het er inderdaad wel een leuke site uitziet
... ik eergisteren een grappig filmpje gemaakt heb van mats met een stuk banaan: hij zit er als een gek op te kauwen en te sabbelen, maakt zich druk wanneer het uit zijn handen glibbert en kan het dan niet gauw genoeg weer in zijn vuistjes/mondje hebben
... dat wel voor een knoeiboel zorgt, maar dat er nu eenmaal bijhoort in het begin
... hij ook wortel op die manier heel erg weet te appreciëren
... papjes helaas nog niet aan hem besteed zijn, wat ik wel vervelend vind, aangezien ik hem voor in de creche papjes meegeef (ik ben sowieso al een speciaal geval, dus ik wil daar nu ook niet gaan vragen of ze hem geen stukjes kunnen geven ipv papjes, bovendien vertrouw ik dat ook niet zo, aangezien het in de creche nu eenmaal drukker is, en hij zich dan misschien onopgemerkt zou verslikken)
... hij al 2 weken die papjes niet lust (soms eet hij er helemaal niet van, meestal kokhalst hij en maakt zich boos na een paar hapjes (zijn record ligt op 5))
... zijn energiebehoeft ondertussen wel stijgt, want hij heeft meer melk nodig
... ik dus hoop dat hij die papjes toch snel leert te eten, zodat ik het kolven kan afbouwen, ipv dat gelijk te houden of zelfs verder te moeten opbouwen... _________________ http://www.donderdagveggiedag.be/blog/mirjams_kookblog |
|
| Naar boven |
|
 |
veerle444 kerstomaat
Geslacht:  Leeftijd: 29 Bijna vegan Geregistreerd op: 23-4-2007 Berichten: 85 Woonplaats: kessel-lo
|
Geplaatst: Vr Apr 30, 2010 7:07 pm Onderwerp: |
|
|
Misschien eens een papje met veel afgekolfde moedermelk proberen?
Elenoors favorieten zijn prei en courgette voor groentepapje en meloen als fruitpapje. Ik weet niet of je daar iets mee bent, natuurlijk.
Vandaag heeft ze voor het eerst tofu gegeten! Ik heb een beetje tofu (kleine 20 g) geprakt met een vork zodat het een beetje kruimelig was. Dan heb ik er een potje onder gemengd met groentjes. (Soms krijgt ze potjes, die eet ze eigenlijk heel graag, maar ik wil het niet te vaak geven omdat ik vermoed dat die smaken veel vlakker zijn en ik wil dat ze went aan zoveel mogelijk smaken.) Eerst duwde ze die kleine tofubrokjes naar buiten met haar tong, maar na een paar hapjes at ze ze netjes op.
Ze is wel ziek (we moeten aërosollen) en eet iets minder normaal. Twee weken crèche en het is al zover, maar dat wisten we wel al. Voor de rest gaat de crèche heel goed, alleen het inslapen op de kamer vol baby'tjes ligt haar niet ... Maar dat zal nog wel komen. In de crèche vinden ze haar een vrolijke, lieve meid. Ik trots!  |
|
| Naar boven |
|
 |
McNulty kiwi

Geslacht:  Leeftijd: 30 Veggie Geregistreerd op: 15-3-2010 Berichten: 314 Woonplaats: Nieuwpoort
|
Geplaatst: Vr Apr 30, 2010 7:11 pm Onderwerp: |
|
|
Eerste papje: alleen aardappel met wortel, goed gepureerde met veel geduld geserveerd. _________________ Pawns. |
|
| Naar boven |
|
 |
Sabby rode kool

Geslacht:  Leeftijd: 30 Veggie Geregistreerd op: 27-6-2007 Berichten: 1443 Woonplaats: Lebbeke
|
Geplaatst: Za Mei 01, 2010 7:38 pm Onderwerp: |
|
|
...ubi van zijn platte stoelgang af is waar hij al mee zit sinds hij heel klein is
... we dat op een rare manier opgelost hebben
... hij sinds enkele maanden elke vrijdag wel normale ontlasting had... telkens op diezelfde dag
... hij bij oma (waar hij op donderdag gaat) nochthans hetzelfde eet als thuis
... hij bij oma wel elke keer een stukje kinderchocolade krijgt
... we daar een verband zagen
...we hem nu elke morgen een lepeltje cacao door zijn melk roeren (pure) of een stukje zwarte chocolade geven
... en zijn ontlasting nu normaal is.
... dat dat toch bizar is
...maar wel leuk dat het zo simpel op te lossen is
...ubi daar niet over klaagt. _________________ http://veggiesvoorkabouters.blogspot.com |
|
| Naar boven |
|
 |
veerle444 kerstomaat
Geslacht:  Leeftijd: 29 Bijna vegan Geregistreerd op: 23-4-2007 Berichten: 85 Woonplaats: kessel-lo
|
Geplaatst: Vr Jun 18, 2010 4:08 pm Onderwerp: |
|
|
... Elenoor in het begin wat bang was van de kindjes in de crèche (zeker de kruipertjes!) maar ze daar nu blijkbaar vanaf is?
... ze verzot is op fruit maar de groentjes moeizamer gaan?
... ik meer en meer brokjes geef en dat eigenlijk vlotter gaat dan ik altijd vreesde?
... we nu regelmatig potjes tofu en linzen meegeven naar de crèche en dat geen enkel probleem is?
... we vorig weekend naar de Ardennen geweest zijn met een hele hoop vrienden en kindjes en het echt heel leuk was?
... we Elenoor daar een wegwerpluier omdeden en ik vond dat die geweldig stonken?
... ze nog totaal geen aanstalten maakt om te kruipen maar het superleuk vindt om op haar poepje te zitten spelen?
[img] [/img] |
|
| Naar boven |
|
 |
Rune. reuzepompoen

Geslacht:  Leeftijd: 24
|
Geplaatst: Vr Jun 18, 2010 4:12 pm Onderwerp: |
|
|
Wat een ongelooflijk schattig kindje! Hoe oud is ze al? _________________ Hold on to people, they're slipping away. |
|
| Naar boven |
|
 |
McNulty kiwi

Geslacht:  Leeftijd: 30 Veggie Geregistreerd op: 15-3-2010 Berichten: 314 Woonplaats: Nieuwpoort
|
Geplaatst: Vr Jun 18, 2010 6:24 pm Onderwerp: |
|
|
mooi kindje inderdaad. _________________ Pawns. |
|
| Naar boven |
|
 |
stapperke groententuin

Geslacht:  Leeftijd: 48 Veggie Geregistreerd op: 31-7-2008 Berichten: 7671
|
Geplaatst: Vr Jun 18, 2010 7:33 pm Onderwerp: |
|
|
een "wolk" van een kindje! _________________ je lach is de sleutel van iemands hart. |
|
| Naar boven |
|
 |
Sabby rode kool

Geslacht:  Leeftijd: 30 Veggie Geregistreerd op: 27-6-2007 Berichten: 1443 Woonplaats: Lebbeke
|
Geplaatst: Vr Jun 18, 2010 7:34 pm Onderwerp: |
|
|
tis een dotje!
Zo groot ook al zeg.... tkomt me altijd voor dat ze nog maar net geboren is... dat lijkt nog helemaal niet zo lang geleden.
t ziet er een hele lieve uit _________________ http://veggiesvoorkabouters.blogspot.com |
|
| Naar boven |
|
 |
veerle444 kerstomaat
|
Geplaatst: Vr Jun 18, 2010 7:50 pm Onderwerp: |
|
|
Ze is vandaag precies 9 maanden. En lief is ze inderdaad, ze lacht heel vaak en is zelden lastig. Het gaat zo snel, soms wou ik dat het even bleef zoals het nu is. Maar telkens ik zie dat ze weer nieuwe dingen kan en meer begrijpt, vind ik dat echt zo formidabel.
Als er een tweede komt (ik ben nog niet zwanger, hoor - nog even wachten) mag het direct weer zo eentje zijn! |
|
| Naar boven |
|
 |
miri reuzepompoen

Geslacht:  Leeftijd: 32 Bijna vegan Geregistreerd op: 13-9-2006 Berichten: 4036 Woonplaats: Kessel-lo
|
Geplaatst: Zo Jun 20, 2010 2:42 pm Onderwerp: |
|
|
... Elenoor er inderdaad een vrolijke baby uitziet, en al heeeeeeel veel veranderd!
... onze jongen morgen 8 maand wordt
... ik hem vanaf dan behalve groenten ook fruit zal beginnen meegeven naar de creche
... ik er zelf meegeef, omdat ik de porties (groenten 300g, fruit 250g) er te groot vindt, en ik liever kleinere (en voor groenten: vegetarisch uitgebalanceerde) porties meegeef, zodat hij nog melk kan drinken achteraf (de andere kindjes van zijn leeftijd krijgen er van de hele dag geen melk meer...)
... we dit weekend ook voor het eerst een weekendje weg zijn geweest
... de ergo baby carrier een succes was (draagrugzak)
... alles prima ging
... tot vanmiddag....: doordag mats zijn dutje vanmorgen heeft overgeslaan en vanmiddag te kort geslapen heeft, is hij momenteel doodmoe en totaal overstuur (vriend probeert hem te troosten, maar het lukt precies niet)
... hij ondertussen al een week of 2 kruipt, en dat heel plezant is
... de DVD-speler wel een nieuw plekje zal moeten krijgen... _________________ http://www.donderdagveggiedag.be/blog/mirjams_kookblog |
|
| Naar boven |
|
 |
miri reuzepompoen

|
Geplaatst: Zo Jun 20, 2010 5:23 pm Onderwerp: |
|
|
... mats daarnet gelukkig uiteindelijk nog een halfuur geslapen heeft
... hij daarna weer een vat vol energie was... en nog steeds is!
... hij ongelooflijk mobiel is geworden de laatste weken, en doordat hij ook erg sterk is, zorgt dat ervoor dat het ondertussen nogal een opgave is geworden om zijn luier te verversen of om zijn pyjama aan te krijgen (hij draait in alle richtingen en graait naar alles in zijn buurt, en zou binnen de kortste keren van zijn verzorgkussen kunnen liggen)
... mats ook constant brabbelt, en momenteel is dat vooral 'mama'.... (en opvallend genoeg doet hij dat op een zeer indringende manier wanneer ik in de buurt ben en hij iets van me wil... (bij zijn papa doet hij dat minder))
... onze nachtbraker een schat en een grote charmeur is, maar ook een handvol werk
... ik dolgraag eens een babysitter zou inhuren, om ein-de-lijk eens een avond met ons tweetjes te kunnen weggaan, maar dat lijkt me nog niet haalbaar, 'dankzij' zijn moeilijk slaapgedrag
... ik eigenlijk niet veel tijd tussen zou willen tussen mats en een tweede, maar zoals het nu is, lijkt me dat nog allesbehalve haalbaar (hoezeer ik het eigenlijk wel zou willen)
dit een foto is van verleden week - en als ik me niet vergis heeft Elenoor hierboven hetzelfde leuke rompertje aan :
 _________________ http://www.donderdagveggiedag.be/blog/mirjams_kookblog |
|
| Naar boven |
|
 |
mac reuzepompoen

Geslacht:  Leeftijd: 28 Veggie Geregistreerd op: 18-4-2006 Berichten: 4527 Woonplaats: Eke
|
|
| Naar boven |
|
 |
|