| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
libi2
Geslacht:  Leeftijd: 31 Veggie Geregistreerd op: 28-7-2010 Berichten: 2
|
Geplaatst: Wo Jul 28, 2010 4:48 pm Onderwerp: Vegetarische baby 8 maanden |
|
|
Hallo iedereen,
Ik ben nieuw op het forum, en misschien dat mijn vragen al 100 keer gesteld zijn. Maar ik maak me zorgen om hetvolgende:
Tijs is ondertussen (bijna) 8 maanden en wij zijn er absoluut van overtuigd dat we hem veggie gaan opvoeden.
Voorlopig was het nog geen probleem omdat hij eerst bv kreeg en daarna gewoon groentenpapjes, maar nu breekt de tijd aan dat hij gevarieerder mag gaan eten en ik wil er dan ook zeker van zijn dat hij alle nodige stoffen binnen krijgt. Ik bedoel alle nodige vitaminen.
Ik weet dat ik m nog geen quorn of dergelijke mag geven...Maar kennen jullie genoeg uitgebalanceerde recepten of vleesvervangers die ik kan gebruiken?
Links en andere tips zijn ook altijd welkom.
Alvast bedankt
Grtjs |
|
| Naar boven |
|
 |
Sabby rode kool

Geslacht:  Leeftijd: 30 Veggie Geregistreerd op: 27-6-2007 Berichten: 1443 Woonplaats: Lebbeke
|
|
| Naar boven |
|
 |
veerle444 kerstomaat
Geslacht:  Leeftijd: 29 Bijna vegan Geregistreerd op: 23-4-2007 Berichten: 85 Woonplaats: kessel-lo
|
Geplaatst: Wo Jul 28, 2010 8:36 pm Onderwerp: |
|
|
Hier zijn enkele gerechtjes die ik aan mijn dochtertje (10 maanden) geef (telkens met een kleine beetje olie erin, ik wissel tussen verschillende soorten olie).
- Erwtjes met rijst en ei (niet meer dan half ei per week)
- Graanmengeling met kikkererwten en tomaat
- Aardappel met prei en tofu
- Pasta met wortel en amandelpasta
- Quinoa met sojabonen en broccoli
Hier zitten misschien wel wat bruikare ideetjes tussen? |
|
| Naar boven |
|
 |
miri reuzepompoen

Geslacht:  Leeftijd: 32 Bijna vegan Geregistreerd op: 13-9-2006 Berichten: 4036 Woonplaats: Kessel-lo
|
Geplaatst: Vr Jul 30, 2010 7:02 pm Onderwerp: |
|
|
Ik probeer allerhande groentencombinaties uit (in elk papje zitten zeker 3 verschillende groenten, liefst van verschillende kleuren), en daarbij geef ik ofwel tofu, ofwel een combinatie van een peulvruchte en een graan. En dan komt er natuurlijk nog een scheutje olie bij. _________________ http://www.donderdagveggiedag.be/blog/mirjams_kookblog |
|
| Naar boven |
|
 |
libi2
Geslacht:  Leeftijd: 31 Veggie Geregistreerd op: 28-7-2010 Berichten: 2
|
Geplaatst: Ma Aug 02, 2010 1:12 pm Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor jullie reacties.
Hiermee gaat het zeker lukken.