| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
mac reuzepompoen

Geslacht:  Leeftijd: 28 Veggie Geregistreerd op: 18-4-2006 Berichten: 4527 Woonplaats: Eke
|
Geplaatst: Do Jul 29, 2010 3:04 pm Onderwerp: B12 bij kindjes |
|
|
miss bestaat hier al een topic over, indien ja, mijn excuses
ik en L eten eig heel weinig zuivel, ik neem nu sinds kort de B12 tabletten die ik via eva gekocht heb. Daarop staat dat je kinderen onder 12 een halve tablet mag geven. Zijn hier ouders die dat doen? Mag je die tabletten tijdens een zwangerschap nemen? (nee, toch niet nee!) _________________ www.dierenasiel-sthub.be
www.broodfok.be |
|
| Naar boven |
|
 |
Sabby rode kool

Geslacht:  Leeftijd: 30 Veggie Geregistreerd op: 27-6-2007 Berichten: 1443 Woonplaats: Lebbeke
|
Geplaatst: Do Jul 29, 2010 3:11 pm Onderwerp: |
|
|
welwel, ik vraag me net hetzelfde af. Mijn jongens eten heel weinig zuivel of ei..... ik heb het via mail aan vonne gevraagd omdat ik weet dat zij der ook geeft aan de oudste dochter, ik weet alleen niet hoeveel en welk merk (als daar al soorten in zijn)
Ik ben even benieuwd naar het antwoord  _________________ http://veggiesvoorkabouters.blogspot.com |
|
| Naar boven |
|
 |
mac reuzepompoen

Geslacht:  Leeftijd: 28 Veggie Geregistreerd op: 18-4-2006 Berichten: 4527 Woonplaats: Eke
|
Geplaatst: Do Jul 29, 2010 3:22 pm Onderwerp: |
|
|
wel, ik heb hier dus dat doosje via het eva kantoor, maar er staat nu ook niet zo heel veel info op, dus wou toch nog even navragen of ouders zijn die dat geven aan hun jonge kindjes.
ik heb lang bv gegeven, eens de groentenpapjes (waar ik ook regelmatig ei in deed) kreeg hij ook fv met koemelk dus wel. dus dan was ik er ook vrij gerust in dat hij voldoende van alles binnen kreeg.
maar nu de fv al een tijdje gedaan is geef ik verschillende soorten melk: sojamelk, havermelk (met calcium), rijstmelk (met calcium), amandelmelk, speltdrink... maar dus geen koemelk. ook een ei probeer ik wel, maar hij wil het niet opeten. (ik ben er wel vrij zeker van dat hij 2 weekends op een maand vlees krijgt)
bij mijn ouders krijgt hij wel eens een yoghurtje, en drinkyogurt, en koemelk, en ook kaas (kaas krijgt hij hier ook bij de spagh), maar toch, shrike vroeg zich terecht af of hij daarmee wel voldoende B12 binnen heeft. _________________ www.dierenasiel-sthub.be
www.broodfok.be |
|
| Naar boven |
|
 |
Sabby rode kool

Geslacht:  Leeftijd: 30 Veggie Geregistreerd op: 27-6-2007 Berichten: 1443 Woonplaats: Lebbeke
|
Geplaatst: Do Jul 29, 2010 4:15 pm Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat dat inderdaad vrij weinig is wat B12 betreft. Hier krijgt Ubi nog heel af en toe koemelk, daarnaast de dingen die jij Leander geeft, maar buiten de soyamelk zijn daar geen melken bij waar B12 in zit.
En ei... in principe mogen ze dat van mij wel eten, want we hebben kippen die eitjes leggen, maar als ik daar al eens iets mee klaarmaak is het meestal enkel het eiwit in gebak. Het eigeel kan ikzelf niet verteren en daardoor gebruik ik dat ook bijna nooit in gerechten.
Mauro die weigert alle melken behalve soyamelk. De rest drinkt hij niet, wat ik ook wel jammer vind, want te veel soya vind ik ook niet goed. Als ik hem laat doen drinkt hij daar een liter per dag van.
Heel af en toe eten ze wat kaas op pizza of spaghetti of heel zelden een sneetje op brood (meestal bij de oma of elders) maar dus ook niet voldoende mi.
Mijn eigen voedingspatroon is trouwens hetzelfde als de kinderen.... misschien dat het voor mijzelf en David dan ook geen kwaad zou kunnen.
In de Eva-bib zijn er wel enkele boeken in het engels over vegan opvoeden, maar heel concreet over welk merk van tabletten etc dat dat gaat staat er niet in (en tis ook misschien niet hetzelfde dan wat hier verkrijgbaar is) _________________ http://veggiesvoorkabouters.blogspot.com |
|
| Naar boven |
|
 |
Sabby rode kool

|
Geplaatst: Vr Jul 30, 2010 4:00 pm Onderwerp: |
|
|
Vonne heeft telefonisch laten weten dat ze naast verrijkte B12 producten aan de dochter van 2 eens in de 2 dagen een veg1 geeft.... _________________ http://veggiesvoorkabouters.blogspot.com |
|
| Naar boven |
|
 |
mac reuzepompoen

|
|
| Naar boven |
|
 |
mac reuzepompoen

|
Geplaatst: Ma Aug 02, 2010 7:15 am Onderwerp: |
|
|
het pilletje ging heel gemakkelijk binnen
neem je dat best op een nuchtere maag eig, of in combinatie met iets van voeding?
en mag je dat nemen tijdens zwangerschap? ik veronderstel van wel _________________ www.dierenasiel-sthub.be
www.broodfok.be |
|
| Naar boven |
|
 |
Sabby rode kool

|
Geplaatst: Ma Aug 02, 2010 7:19 am Onderwerp: |
|
|
| mac schreef: | het pilletje ging heel gemakkelijk binnen
neem je dat best op een nuchtere maag eig, of in combinatie met iets van voeding?
en mag je dat nemen tijdens zwangerschap? ik veronderstel van wel |
1. geen idee, misschien eens bij eva navragen?
2. geen probleem, zit ook wel 300% in omnibionta enzo, dus als je al een ander zwschaps-vitaminecomplex neemt, niet extra bijnemen. B12 en foliumzuur kan je wel innemen elk apart zonder complex. Beetje kiezen dan wat je doet. _________________ http://veggiesvoorkabouters.blogspot.com |
|
| Naar boven |
|
 |
mac reuzepompoen

|
|
| Naar boven |
|
 |
Shrike reuzepompoen

Geslacht:  Leeftijd: 30
|
Geplaatst: Ma Aug 02, 2010 9:41 am Onderwerp: |
|
|
| best met voeding innemen (of er net voor of er net achter, of tijdens voeding). |
|
| Naar boven |
|
 |
|