EVA's forums
verleidelijk veggie

Gebruiksregels FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

geredde kippen
Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    EVA's forums forum index -> Dierenwelzijn en milieu
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ammy
Golden Delicous

Geslacht: Geslacht:Vrouw
Leeftijd: 22
Veggie

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 12, 2008 3:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jerre schreef:
Ammy schreef:
Het ligt ook aan aantal kippen per vierkante meter bij bio is dat geloof ik 5, bij vrije uitloop 8, bij scharrelkippen 9 of 10. ik zal het artiekel eens opzoeken waar ik het in zag staan...

"vrije" uitloop 8 kippen per vierkante meter en bij scharrelkippen nog meer? lijkt mij niet zoveel ruimte Rolling Eyes

Hebben ze helaas ook niet Sad
Sjippe
pompoen

Geslacht: Geslacht:Man

Veggie

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 12, 2008 3:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jerre schreef:
Ammy schreef:
Het ligt ook aan aantal kippen per vierkante meter bij bio is dat geloof ik 5, bij vrije uitloop 8, bij scharrelkippen 9 of 10. ik zal het artiekel eens opzoeken waar ik het in zag staan...

"vrije" uitloop 8 kippen per vierkante meter en bij scharrelkippen nog meer? lijkt mij niet zoveel ruimte Rolling Eyes

intelligente opmerking Rolling Eyes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wen
kiwi

Leeftijd: 31
Vegan

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 16, 2008 6:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Of het nu bio is of niet. Als de kippen niet meer intensief leggen worden ze geslacht. De haantjes worden vermalen of vergast nadat ze uit het ei komen.
Waarom zou je eieren eten, als je zonder kan. Voor bakken werkt orgran perfect: http://www.veganshop.be/index.php?main_page=product_info&cPath=3_145&products_id=208
Gewoon geen eieren kopen in de winkel, je steunt er steeds dierenmishandeling mee.
Naar boven
Steekske
kiwi

Leeftijd: 24

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 16, 2008 8:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

of eieren van eigen kippen (of van de buurman, grootouders, etc)
Naar boven
Sarah
groentenwinkel

Leeftijd: 28

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 16, 2008 8:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.adopteereenkip.nl/
Wen
kiwi

Vegan

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 16, 2008 10:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Oei oei oei, waarom ben je dan vegetariër?
Denk je dat die kippen een lang leven hebben? Zodra ze niet goed meer produceren, gaan ze naar het slachthuis. En wat denk jij dat met al de haantjes gebeurt in de bio industrie?
Je kan wel zelf kippen adopteren uit een opvang of asiel, dan red je een kip en dood je er geen. Of als kippen houden geen optie is gewoon geen eieren gebruiken en een ei vervanger gebruiken?
Komt het niet hier op neer: hebben we het recht dieren te doden, als dit niet nodig is?
Je kan perfect gezond en lekker veg leven, dus ben ik veg en moeten voor mij geen dieren geslacht worden!!!
Naar boven
Patricia
kerstomaat

BerichtGeplaatst: Do Mrt 20, 2008 8:37 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wij zouden misschien deze zomer een drietal kippen willen adopteren (hangt af van wanneer we de tuin in orde kunnen hebben). Nu zouden we graag afgedankte legkippen willen adopteren, kwestie van die beestjes nog een schoon leven te kunnen geven. Weet iemand waar we hiervoor terecht kunnen?

Groetjes,
Patricia
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
f.w.
kiwi

BerichtGeplaatst: Do Mrt 20, 2008 8:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Patricia schreef:
Wij zouden misschien deze zomer een drietal kippen willen adopteren (hangt af van wanneer we de tuin in orde kunnen hebben). Nu zouden we graag afgedankte legkippen willen adopteren, kwestie van die beestjes nog een schoon leven te kunnen geven. Weet iemand waar we hiervoor terecht kunnen?

Groetjes,
Patricia

Je kan ook in verschillende asielen terecht om kippen te adopteren bv. hier :

http://www.sociovzw.be/
Naar boven
Patricia
kerstomaat

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 21, 2008 12:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

super, erg bedankt!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Wen
kiwi

Vegan

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 21, 2008 3:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als u ex-batterijkippen wil adopteren kan u contact nemen met mevr.
Maryse Borremans van de vzw Lovely, Chaussée de Louvain 783, 5020
Champion (Namen), tel. 04/ 250 54 60, e-mail: maryse.borremans@asbl-
lovely.be, website: http://www.asbl-lovely.be
Deze vzw koopt batterijkippen op, verzorgt ze en laat hen dan
adopteren op voorwaarde dat zij een goed leven krijgen en niet
geslacht worden.
Ook kan u in de vogelopvangcentra navragen. Daar hebben ze ook regelmatig kippen ter adoptie. Een vogelopvangcentra bij jou in de buurt vind je op de site van de vogelbescherming.
Ook in asielen voor honden of katten kan je soms kippen adopteren.
Veel succes.
Naar boven
Wen
kiwi

Vegan

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 23, 2008 4:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bite Back voert actie tegen leed bij eendagskuikens

17 Maart 2008 - De FOD Volksgezondheid heeft aan dierenwelzijnsorganisatie Bite Back laten weten dat in België op jaarbasis zeven miljoen kuikens geboren worden voor de productie van leghennen. Redelijkerwijs mag dus aangenomen worden dat op jaarbasis ongeveer 3,5 miljoen haantjes gedood worden, luidt het. Met een campagne die woensdag start, trekt Bite Back ten strijde tegen deze "massale kuikenmoord", waarbij de kuikens levend versnipperd of vergast worden.

De haantjes worden gedood omdat ze niet kunnen aangewend worden voor de productie van eieren, noch voor de productie van vlees. Het vlees van jonge haantjes is een nichemarkt die zo goed als geen afname kent in ons land, meldt de FOD Volksgezondheid. Bite Back merkt op dat de kuikens gedood worden voor de productie van alle types eieren, "dus zowel voor eieren uit de bio-industrie als uit de biologische eiersector".

Verder wijst de organisatie er op dat kippen wel 15 jaar oud kunnen worden, "terwijl de kippen die commercieel gehouden worden al na ruim één jaar afgevoerd worden naar het slachthuis". Om de gang van zaken aan te klagen, lanceert Bite Back de 'waardeloze haantjes-campagne'. Bij broeierij Van den Berghe in Grobbendonk zullen activisten postvatten met een levensgroot eendagskuiken. Dit kuiken zal symbolisch vergast worden.

"Het romantische beeld dat veel mensen hebben van die lieve paaskuikentjes stemt niet overeen met de harde realiteit", zegt Marianne Huiberts, woordvoerster van Bite Back. "De vertedering slaat echter snel om in afschuw van zodra men op de hoogte is van het versnipperen of vergassen van deze zachte gele bolletjes. Als dierenrechtenorganisatie pleiten we voor veganistische voeding".(KS)
Zie ook www.waardelozehaantjes.nl
Naar boven
Steekske
kiwi

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 23, 2008 4:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

mijn kippen komen van bij socio (link hierboven) en t zijn der goei Very Happy Mijn twee minikipkes eigenlijk (één sebrightje en t ander weet ik niet goed) hebben gisteren ons kippengezin met 3 kuikens uitgebreid. Goei 'moederkes' en goei leggers.
Naar boven
Wen
kiwi

Vegan

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 23, 2008 4:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Waarom adopteer je niet gewoon nog een paar sukkelaars bij ipv te kweken met je kippen? Wat ga je doen als het drie kraaiende haantjes worden?
Naar boven
Steekske
kiwi

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 24, 2008 1:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

omdat 1. het wel fijn is om ermee bezig te zijn en 2. er niet altijd hennen 'beschikbaar' zijn. Wij zijn vorige zomer beginnen zoeken (ok niet heel erg intensief maar kom) en we zijn ons hennen kunnen gaan halen in de kerstvakantie... Daarbij ben ik eigenlijk ook niet bereid om heel het land door te rijden om een kip te gaan halen.

Als de hanen thuis uitgekomen zijn valt het probleem trouwens wel mee met de hanen. Tot nu toe geen last van gehad. Als je volwassen hanen aankoopt daarentegen... gaat dat meestal niet zo vlot.

Trouwens we hebben hier bijna 3ha waar mijn 7 kippen op lopen... er kunnen er dus nog wel een aantal bij en als er problemen zijn kan ik ze scheiden in subgroepen.

Daarbij heb ik soms ook mijn twijfels bij die grote initiatieven. Als het kippen zijn uit stoppende bedrijven ben ik helemaal fan. Maar vaak zijn het gewoon kippen van een boer die jongere kippen wil kopen omdat die beter leggen. Die bedrijven vragen dan een aantal euro per kip aan de persoon die de adopties organiseert. Deze prijs ligt hoger dan de slachtprijs. Met andere woorden: je geeft die legbatterijboer gewoon een extra inkomen en met dat geld wordt opnieuw dierenleed veroorzaakt. Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn.

Vorig jaar is het hier ter sprake gekomen dat er kippen gered konden worden. Toen we de eerste keer belden waren er echt HEEL veel kippen (ik kan er geen aantal meer op plakken maar het waren er veel). Een goede week later belden we opnieuw en alle kippen waren weg. Allemaal in 1 week geadopteerd? Think achja ik hoop het...

Daarnaast zijn er wel 2 asielen die onze nummer hebben als er weer hennen binnen komen die geplaatst moeten worden.

DUS ze hebben het hier heel goed. Ze lopen hier rustig rond in een grote wei + stukje bos en kunnen 's avonds lekker veilig binnen. De kippen die willen broeden kunnen dat, de kippen die daar geen behoefte aan hebben doen dat gewoon niet. Dankzij die kippen kunnen wij, mijn grootouders en enkele kennissen eieren van deze kippen eten en moet er niemand de legindustrie steunen.

Verder ben ik ook niet zo voor het kweken van dieren als er nog veel dieren zijn die een thuis zoeken. Ik heb hier ne pony die van de slacht gered is, een varken en een schaap uit t asiel, een mishandeld paard, een geadopteerde hond en bijna continu een hond in opvang die nog een thuis zoekt. Maar bij mijn kippen zag ik echt geen reden om de (amper 3) eitjes onder mijn broedende kip uit te halen en die kapot te slaan...
Naar boven
Ammy
Golden Delicous

Leeftijd: 22
Veggie

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 24, 2008 4:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als je er goed voor bent waarom niet zeg ik, je hebt plaats en tijd om er voor te zorgen, die adopteer initiatieven zijn idd niet allemaal helemaal koosjer volgens mij hoor. Ik zeg niet dat het allemaal slecht is, zeker niet, maar soms heb ik toch ook serieus mijn twijfels.

Hier hebben we enkel kippetjes die we hebben gekregen van mensen die gingen verhuizen naar de Uk en ze dus niet konden meenemen. Ook een redding op zich ook al zouden hun ze nooit aan een slecht tehuis hebben gedaan daar zijn het te grote dierenvrienden voor.

Een haantje is hier helaas niet doenbaar, daar zijn ze in de 'villa'wijk niet bepaald van gediend Sad
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    EVA's forums forum index -> Dierenwelzijn en milieu Time synchro. with the server - Timezone/DST with your computer
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Merge topics 
Ga naar: